Zarzuty Prezesa UOKiK w stronę Orange dotyczące połączeń z infolinią

Do Urząd Ochrony Konkurencji I Konsumentów zaczęły docierać skargi na sieć Orange.

Okazuje się, że od konsumentów pobierane są opłaty za połączenia z infoliniami Orange i nju mobile, również w sytuacji korzystania z oferty nielimitowanych rozmów do wszystkich sieci komórkowych i stacjonarnych. Dodatkowo, opłaty są pobierane nie tylko za czas rozmowy z konsultantem, ale również za czas oczekiwania na połączenie.

Konsumenci skarżą się, że nie byli świadomi pobierania opłat w wyżej wymienionych sytuacjach.

Działania Orange Polska mogą być niezgodne z ustawą o prawach konsumenta.

Pojawia się też druga praktyka kwestionowana przez Prezesa UOKiK. Mowa tutaj o sytuacji zgłaszania reklamacji przez konsumenta.

„Naliczenie opłaty następuje już po dokonaniu diagnozy uszkodzenia. Wzywając technika konsument nie wie, czy usługa będzie odpłatna czy nie, co może powodować wątpliwości czy zdecydować się na naprawę. Obowiązkiem każdego przedsiębiorcy świadczącego usługi jest bezpłatne sprawdzenie zasadności kierowanych do niego zgłoszeń reklamacyjnych” – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Stowarzyszenie MANKOGłos Seniora w ramach akcji Stop Manipulacji – nie daj się oszukać, informuje o różnego rodzaju oszustwach i nieuczciwych praktykach. Taką praktyką mogą być własnie opisane zasady działania infolinii Orange.

link do całego artykułu:

https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=18858

Solidarni z Seniorami – Razem Damy Radę!

————————–

Zadanie jest współfinansowane ze środków otrzymanych w ramach programu wieloletniego Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021–2025

Edycja 2022.