Kobieta z województwa Lubuskiego oszukana metodą „na pracownika banku”

Przed weekendem do pokrzywdzonej zadzwonił telefon. Nieznajomy mężczyzna przedstawił się jako specjalista departamentu bezpieczeństwa jednego z banków. Przekazał kobiecie, że ktoś próbował wziąć kredyt na jej dane. W dalszej części rozmowy nakłonił ją, aby złożyła wniosek kredytowy w celu odzyskania rzekomo straconych pieniędzy.

Pokrzywdzona najpierw podała oszustowi swoje dane a później, przy użyciu kodu Blik, przekazała mu 20 tys. zł. Kobieta postąpiła w ten sposób z obawy przed utratą jeszcze większej sumy oszczędności.

Kobieta o tym, że została oszukana zorientowała się po nagłym urwaniu kontaktu z oszustem. Straciła 70 tys. zł.

Głos Seniora w ramach akcji Stop Manipulacji – nie daj się oszukać, ostrzega przed metodami działania oszustów. Nie przekazujmy nikomu naszych danych służących do logowania na stronach bankowości internetowej, kodów Blik oraz kodów, za pomocą których dokonuje się autoryzacji SMS.

Źródło:

https://tiny.pl/wgftq

————————–

Zadanie jest współfinansowane ze środków otrzymanych w ramach programu wieloletniego Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021–2025

Edycja 2022.