Urząd Ochrony Konkurencji I Konsumentów informuje, że Comford Med+ dostał 3,5 mln zł kary, z powodu łamania praw konsumentów na pokazach handlowych oraz podczas prezentacji produktów.
Spółka Comfort Med+ słynie z licznych pokazów handlowych, sprzedając na nich np. naczynia, odkurzacze i inne urządzenia AGD i RTV. Klienci poinformowali o nieprawidłowości Wojewódzki Inspektor Handlowy
z Łodzi. Potwierdzono o stosowaniu nieuczciwych praktyk m.in utrudniania odstąpienia od umowy. Tak opisała to jedna z konsumentek:
„Gdy tylko usłyszała, że chcę zrezygnować, krzyczała zastraszała, że jeśli nie zapłacę za matę to obciąży mnie dodatkowo kosztami za komplet garnków, odkurzacz i cudowny gar do wszystkiego. Mówiła, że wiedziałam co robię i pytała co sobie wyobrażam, że teraz chcę zwrócić towar. Jedyna ugoda polubowna, jak to nazwała to propozycja, że wybiorę sobie dwie rzeczy za cenę 3500 zł”.
Spółka zapraszała konsumentów na pokazy telefonicznie. Są nagrania potwierdzające, że jedną z rozmówczyń była kobieta samotnie wychowująca dziecko, której wmawiano, że nie ma prawa do odstąpienia od umowy o wartości 8500 zł.
Na pokazach promowali zdrowy tryb życia, chwaląc się współpracą
z licznymi sponsorami i posiadaniem wielu placówek rehabilitacyjnych, co było zwykłym kłamstwem.
Kara dla Comfort Med+ to ponad 3,5 mln zł (3 527 910 zł). Spółka musi także natychmiast przestać stosować zakwestionowane praktyki, a po uprawomocnieniu decyzji Prezesa UOKiK – powiadomić o niej konsumentów.
Gdzie szukać pomocy?
Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Regionalne Ośrodki Konsumenckie: 22 299 60 90 – Dlakonsumenta.pl