Ponad 160 mln zł kary za promocję „Tarcza Biedronki antyinflacyjna”

Prezes Urząd Ochrony Konkurencji I Konsumentów Tomasz Chróstny wydał decyzję w sprawie Jeronimo Martins Polska. Spółka wprowadzała konsumentów w błąd odnośnie warunków, korzyści i dostępności regulaminu akcji „Tarcza Biedronki antyinflacyjna”. Nałożona kara to ponad 160 mln zł.

Akcja okazała się mieć skomplikowane zasady, niewspółmierne korzyści i ograniczoną dostępność regulaminu.

Reklamowano ją na dużą skalę hasłem „Jeśli na naszej liście 150 najczęściej kupowanych produktów znajdziecie produkt w niższej cenie regularnej w innym sklepie, zwrócimy wam różnicę”. Miała stanowić odpowiedź przedsiębiorcy na wzrost wskaźnika inflacji.

Zdaniem UOKiK przekazy reklamowe były tak skonstruowane, aby przyciągnąć uwagę konsumentów, którym zależy na niskich cenach produktów, oraz wytworzyć u nich przeświadczenie, że oferowane produkty są najtańsze na rynku.

Po przeprowadzonym postępowaniu Prezes UOKiK wydał decyzję stwierdzającą naruszenie przez Jeronimo Martins Polska zbiorowych interesów konsumentów.

Źródło i więcej informacji na stronie:

https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=19648

Włącz się do naszej kampanii: Stop Manipulacji – nie daj się oszukać! Informuj nas o nowych próbach oszustw. Edukuj i przestrzegaj innych.

Solidarni z Seniorami – Razem Damy Radę!