Poszkodowanych jest 5 mieszkańców z Opola. Byli pewni, że biorą udział w akcji mającej pomóc schwytać oszustów podających się za pracowników poczty.
Jedną z oszukanych osób jest 80-latek, do którego zadzwonił mężczyzna, przedstawiając się jako pracownik poczty i powiedział, że w urzędzie zalega korespondencja, którą przyniesie do domu seniora.
Po chwili ponownie zadzwonił telefon. Tym razem rozmówca podał się za policjanta CBŚ i powiedział, że pracuje nad zatrzymaniem przestępcy podającego się za pracownika poczty, który chwilę wcześniej dzwonił na ten numer telefonu.
Senior chciał pomóc w zatrzymaniu oszusta. Udał się do banku, wypłacił pieniądze i na jednym z parkingów przekazał 40 tys zł nieznajomemu mężczyźnie.
Za chwilę ponownie poszedł do banku po większą gotówkę. Pracownica zorientowała się, że senior mógł paść ofiarą oszustów i zawiadomiła policję.
Głos Seniora w ramach akcji Stop Manipulacji – nie daj się oszukać, ostrzega przed rożnego rodzaju oszustwami, którym mogą paść seniorzy. Bądźmy ostrożni i rozmawiajmy w naszych rodzinach o sposobach działania oszustów.
Źródło i więcej informacji:
————————–
Zadanie jest współfinansowane ze środków otrzymanych w ramach programu wieloletniego Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021–2025
Edycja 2022.