Głos Seniora w ramach akcji Stop manipulacji – nie daj się oszukać, ostrzega przed sposobami działania oszustów chcących wyłudzić pieniądze od swoich ofiar.
Ostatnio, na telefon stacjonarny 92-letniej Częstochowianki zadzwonił mężczyzna podszywający się pod pracownika poczty. Chciał wypytać o adres i upewnić się czy seniorka będzie w domu o określonej porze.
Po upływie pewnego czasu, na ten sam numer dzwonił inny mężczyzna, tym razem podający się za policjanta Centralnego Biura Śledczego Policji.
Aby potwierdzić swoją tożsamość zalecił seniorce, z którą rozmawiał, wybrać na klawiaturze telefonu numer 997, nie rozłączając trwającego już połączenia.
Wtedy inny głos w słuchawce potwierdzał dane rzekomego policjanta, a po chwili znowu odzywał się ten sam fałszywy policjant.
Seniorka straciła czujność i myślała, że rzeczywiście rozmawia z prawdziwym policjantem. Wtedy oszust informował, że policja prowadzi tajną akcję przeciwko przestępcom, którzy chcieli ją okraść. Oszust manipulował rozmówcą i wprowadzał atmosferę strach o swoje oszczędności. Kobieta niestety przekazała mu 15 tys. zł.
Więcej informacji:
https://czestochowa.policja.gov.pl/…/342847,Oszusci-nie…
————————–
Zadanie jest współfinansowane ze środków otrzymanych w ramach programu wieloletniego Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021–2025
Edycja 2022.