Prezes Urząd Ochrony Konkurencji I Konsumentów nałożył na Agencję City Damian Trzciński z Poznania karę 40 tys. zł za handel nieprawdziwymi recenzjami w internecie.
Z badań wynika, że dokonując zakupów przez internet, 93% konsumentów kieruje się opiniami.
„Pozyskaj pozytywne opinie w Google”, „Posiadasz negatywne opinie w Google Maps? Pomożemy Ci je poprawić” – w taki sposób przedsiębiorca zachęcał do zakupu swoich usług.
Umieszczane przez przedsiębiorcę opinie wprowadzały konsumentów w błąd co do reputacji firm oraz oferowanych przez nie produktów i usług.
Zarzuty za podobne praktyki przedstawiono także firmie J&J Jakub Brożyna z Rzeszowa. Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. obrotu.
Źródło i więcej informacji:
https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=19378
Głos Seniora w ramach akcji Stop Manipulacji – nie daj się oszukać informuje o różnego rodzaju oszustwach. Jednym z nich jest niewątpliwie prodecer wykupywania pozytywnych opinii o produktach zamieszczanych przez osoby, które nie miały do czynienia z danym towarem czy usługą.