Przestępcy rozsyłają fałszywe e-maile, w których piszą między innymi o rzekomej blokadzie rachunku bankowego, jeżeli w ciągu 24 godzin nie zostanie przeprowadzona weryfikacja. Jest to oszustwo. Podane dane posłużą oszustom do kradzieży środków z konta!
Treść wiadomości rozsyłanej przez oszustów podszywających się pod pracowników banku Santander wygląda następująco:
„Twoja karta bankowa została nielegalnie użyta przez adres IP 88.0.27.***. Ustaliliśmy, że ktoś użył Twojej karty bez Twojej zgody. Kliknij poniższy link, aby otworzyć bezpieczne okno przeglądarki i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby chronić swoją kartę przed oszustwami”
Bank Pekao SA ostrzega z kolei przed oszustami informującymi o rzekomym użyciu naszych danych uwierzytelniających i uzyskaniu dostępu do naszego konta. Na fałszywych stronach wyłudzają poświadczenia logowania do bankowości elektronicznej.
W przypadku banku BNP Paribas, klienci skarżą się na podobne oszustwo. Przestępcy wysyłają wiadomości, w których informują o rzekomym braku aktywacji najnowszej aplikacji bezpieczeństwa.
Głos Seniora w ramach akcji Stop Manipulacji – nie daj się oszukać ostrzega, aby być czujnym i nie wchodzić w linki zawarte w fałszywych mailach od banków.
Źródło:
https://www.bankier.pl/…/Pekao-Santander-i-BNP-Paribas…
————————–
Zadanie jest współfinansowane ze środków otrzymanych w ramach programu wieloletniego Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021–2025
Edycja 2022.