We wczorajszym wpisie poruszaliśmy temat oszukanego seniora, który zainstalował aplikację pozwalającą na zdalną obsługę pulpitu i przekazał swoje dane oszustowi. Tego typu aplikacje używane są przez specjalistów w dziedzinie technologii informatycznych w celu łączenia się z urządzeniami klientów i rozwiązywania problemów technicznych. Narzędzie to niestety bywa wykorzystywane przez oszustów, którzy w ten sposób chcą uzyskać dostęp do naszych komputerów i ukraść dane a nawet pieniądze!
Dziś Głos Seniora w ramach akcji „Stop Manipulacji – nie daj się oszukać” przestrzega przed oszustwami związanymi ze zdalnym dostępem do naszych urządzeń.
Po pierwsze pamiętajmy o tym, żeby nigdy nie przekazywać dostępu do naszych urządzeń osobie, której nie znamy. Oszuści mogą podszywać się pod pracowników znanych nam firm lub naszego banku! Nie ufajmy oferowanej „pomocy”, o którą nie prosiliśmy! Pamiętajmy, że żaden pracownik banku nie poleci nam instalowania jakiejkolwiek zewnętrznej aplikacji czy oprogramowania!
Po drugie nie udostępniajmy nikomu żadnych haseł oraz danych logowania do bankowości internetowej.
Źródło:
https://anydesk.com/pl/abuse-prevention
————————–
Zadanie jest współfinansowane ze środków otrzymanych w ramach programu wieloletniego Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021–2025
Edycja 2022.