Drodzy Seniorzy!
Oszuści często wykorzystują różne metody i techniki do wyłudzenia pieniędzy lub danych osobowych od nieświadomych tego osób. Jedną z metod oszustwa jest metoda „na pracownika banku”.Poniżej przedstawiamy kilka informacji na temat tego, o co pracownik banku nigdy nie poprosi w rozmowie telefonicznej:
- Pracownik banku nigdy nie poprosi o zainstalowanie dodatkowych aplikacji/programów na telefon lub komputer, które miałyby potwierdzić tożsamość lub potwierdzić transakcję.
- Pracownik banku nigdy nie poprosi o podanie pełnego hasła do bankowości elektronicznej.
- Pracownik banku nigdy nie poprosi o przekazanie kodów autoryzacyjnych do zaakceptowania transakcji elektronicznej.
Pamiętajcie też o tym, a by nigdy nie przekazywać drugiej osobie urządzenia, za pomocą którego korzystasz z bankowości elektronicznej! Jeśli odbierzecie telefon od osoby podającej się za pracownika banku, ale macie podejrzenie, że jest to oszust – natychmiast się rozłącz! Warto też zadzwonić na infolinię swojego banku, aby uzyskać więcej informacji!
Ostrzegajcie i uświadamiajcie znajomych razem z nami przed różnymi metodami oszustw!
Zadanie jest współfinansowane ze środków otrzymanych w ramach programu wieloletniego na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021–2025 Edycja 2021.