Pracownica banku uchroniła seniorkę przed oszustwem

W Opolu, 82-letnia kobieta odebrała zaskakujący telefon. Rozmówca podał się za policjanta który przeprowadzał tajną akcję zatrzymania przestępców. Zażądał on, aby seniorka wybrała wszystkie pieniądze z banku i przekazała je w wyznaczone miejsce – miała w ten sposób pomóc w schwytaniu złodziei.  Kobieta nie zorientowała się, że padła ofiarą oszustów i popędziła do banku, aby wybrać wszystkie swoje oszczędności – 40 tysięcy złotych.

Niestety, bardzo wielu seniorów daje się nabrać na podejrzane telefony. Z tego względu, Policja Polska prowadzi od kilku lat szkolenia dla bankowców, które mają za zadanie wyczulić ich na niepokojące zachowania. Dzięki szkoleniu, pracownica opolskiego banku wyczuła, iż w zachowaniu Seniorki jest coś podejrzanego. Wypytała ona o powód wypłaty, a następnie powiadomiła policję ochraniając oszczędności Seniorki przed kradzieżą.

Poniżej zamieszczamy krótki poradnik opublikowany przez Polską Policję mówiący o tym jak uniknąć oszustwa.

Jak nie stać się ofiarą oszustów?

·         Przede wszystkim należy zachować ostrożność, nie podejmować żadnych pochopnych działań – zwłaszcza związanych z finansami. Dać sobie czas – oszuści zawsze wywierają silną presję;

·         Rozłączyć się – tylko wtedy można zweryfikować, czy rozmawia się z prawdziwym członkiem rodziny lub prawdziwym policjantem;

·         Nigdy nie informować nikogo o ilości pieniędzy, które ma się w domu lub przechowuje na koncie bankowym;

·         Nie wdawać się w rozmowę z oszustem. Koniecznie powiedzieć komuś o zaskakującym telefonie – może to być ktoś z rodziny, sąsiad, pracownik banku lub dyspozytor nr alarmowego 112.

·         Pamiętać, że funkcjonariusze Policji nigdy nie informują o prowadzonych przez siebie działaniach telefonicznie! Nigdy nie proszą też o przekazanie pieniędzy nieznanej osobie lub przelanie na inne konta bankowe.

Źródło: https://www.policja.pl/pol/aktualnosci/195231,Pracownica-banku-udaremnila-oszustwo-na-40-tys-zl.html