Seniorze, oszuści podszywają się pod bank, uważaj z kim i o czym rozmawiasz

Oszustwa na pracownika banku to jedna z popularniejszych i skuteczniejszych metod wyłudzenia danych osobowych i pieniędzy.

Stowarzyszenie MANKO-Głos Seniora przestrzega przed telefonami z banku ?, gdzie domniemany pracownik informuje o włamaniu na twoje konto lub innych podejrzanych działaniach.

Jeżeli podczas rozmowy jesteś poproszony o podanie poufnych danych takich jak:

  • nr PESEL,
  • dane do logowania do konta,
  • PIN,
  • nr karty kredytowej,
  • nr CSV z tyłu karty – natychmiast się rozłącz ‼️

To próba wyłudzenia danych i jawne oszustwo! Prawdziwy pracownik banku, nigdy o takie dane nie pyta.

Seniorze, nie pobieraj też żadnego oprogramowania na telefon, w ten sposób oszuści chcą przejąć kontrolę nad twoim urządzeniem.

Nie podawaj też żadnych kodów weryfikacyjnych, które przyjdą na twój telefon – dzięki nim pomożesz złodziejom przelać pieniądze z twojego konta na rachunek przestępców.

Kampania Bezpieczny i Aktywny Senior w Sieci – Stop Manipulacji – nie daj się oszukać, organizowana przez Międzynarodowy Instytut Rozwoju Społecznego w partnerstwie ze Stowarzyszeniem MANKO jest współfinansowana ze środków otrzymanych od Zleceniodawcy w ramach rządowego programu wieloletniego na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021-2025. Edycja 2024