Oszustwa na pracownika banku to jedna z popularniejszych i skuteczniejszych metod wyłudzenia danych osobowych i pieniędzy.
Stowarzyszenie MANKO-Głos Seniora przestrzega przed telefonami z banku , gdzie domniemany pracownik informuje o włamaniu na twoje konto lub innych podejrzanych działaniach.
Jeżeli podczas rozmowy jesteś poproszony o podanie poufnych danych takich jak:
- nr PESEL,
- dane do logowania do konta,
- PIN,
- nr karty kredytowej,
- nr CSV z tyłu karty – natychmiast się rozłącz
To próba wyłudzenia danych i jawne oszustwo! Prawdziwy pracownik banku, nigdy o takie dane nie pyta.
Seniorze, nie pobieraj też żadnego oprogramowania na telefon, w ten sposób oszuści chcą przejąć kontrolę nad twoim urządzeniem.
Nie podawaj też żadnych kodów weryfikacyjnych, które przyjdą na twój telefon – dzięki nim pomożesz złodziejom przelać pieniądze z twojego konta na rachunek przestępców.
Kampania Bezpieczny i Aktywny Senior w Sieci – Stop Manipulacji – nie daj się oszukać, organizowana przez Międzynarodowy Instytut Rozwoju Społecznego w partnerstwie ze Stowarzyszeniem MANKO jest współfinansowana ze środków otrzymanych od Zleceniodawcy w ramach rządowego programu wieloletniego na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021-2025. Edycja 2024